Rödbetor.

Så blev det hipp som happ tisdag. En dag som har spenderats på skolan för ett seminarium,  ett väldigt intressant sådant. Vi diskuterade feminism och på något vis går jag igång över det ämnet jag svär, jag pratar högt och jag blir arg! Boken ansåg att världen är skapad av män och inte minst vården, jag håller med! Visst anser jag att vi kvinnor trycker ner varandra, vi är otrogna med gifta pojkar, när vuxna män beter sig som små män säger vi oftast "du är som en liten flicka", vi klagar över att äldre gummor klagar för mycket och vi pratar oändligt mycket skit om andra, speciellt tjejer och jag är inte bättre. Men jag tror att vi är uppvuxna i en mansdominerad värld och därför blir hatiska mot varandra, jag tror också att det kan ha att göra med vår biologi, ni vet när många tjejer är tillsammans ofta så ändras menstrutionerna så att man får mens samtidigt, enbart för att vi ska vara redo för att bli med barn. Är det inte lustigt? Det finns så mycket att diskutera och just idag kan jag inte lägga upp det på ett bättre sätt än så här.

Idag skulle jag ha pluggat sjukt mycket. Men har det blivit så, nix. Just nu njuter jag av ett avsnitt av Las vegas.

Just det, idag skulle min kvartersvärd Patrik besiktiga min lägenhet. Och vad var det han inte hade att klaga på? Jag fick en aslång lista som jag ska fixa innan måndagen. Jag har bott i den där lägenheten i sammanlagt tre veckor sen dess har jag bott hos Pete. Hur kan jag då ha lämnat något äckligt och ingrott skit på dörren som inte går att ta bort? Sen så var det en fråga om att torka förnstren. Bara så ni vet så går inte det i minusgrader och jag frågade tanten när jag bokade tiden om det gick för sig ändå, hon sa ja det är så klart. Men detta gick inte enligt honom, jag skulle köpa lite röd sprit så skulle det gå alldeles utmärkt. Jag är irriterad.

Men nu ska jag inte vara irriterad mer.

Kommentarer
Postat av: LinusLina

Visst är det härligt att få lära sig massa nya saker och få klarthet i andra? Jag vet inte hur många "Aha!!" upplevelser jag haft sen jag började här! Och sen att vara vuxen och våga öppna sin mun framför andra människor och ha något vettigt att komma med är underbart!! Puss

2009-02-10 @ 19:35:37
URL: http://leoiseau.blogg.se/
Postat av: Louise

FAn vad surt :/ Du skulle ha spottat på honom. Puss

2009-02-10 @ 20:46:37
URL: http://lifeaslouise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0