En bra dag.

Jag känner mig lite överglänst av min sistah: nuthacker Sandra. Fan vad kvinnan uppdaterar med bilder och allt. Jag blir riktigt avundsjuk, tänk om jag skulle kunna visa hur roligt vi har det på dagarna? Aja,, ni kan gå in på Sandras blogg för att kika på det i alla fall.

Nu har jag fått mat i magen, Sandras recept och det var faktiskt skitgott, en bra enmansmat och det är ju precis vad jag är. Fast jag åt nog för snabbt, bara för att inte hamna i matkoma och med det menar jag innan man får maten. Förra veckan när Peter var på väg hem så skulle han stanna en stund på hans gamla jobb, så han sa att han skulle vara hemma om en halvtimme. Jag som redan var hungrig tog en banan Peter kom hem en och en halv timme senare, jag var så fruktansvärt hungrig och när jag blir hungrig blir jag The bitch, och jag lovar att ni inte vill träffa henne, så de enda orden som kom ur min var klagande och ömkande. Stackars Peter, men det är bara att mata mig så blir jag glad.

Idag har vi varit på KTC för att sköta patienternas hygien och byta sängkläder, det kändes ganska onödigt i alla fall för vi som gjort det redan, men det var intressant att se hur alla funktioner på sängen gungerar. Gud jag längtar verkligen till att jag får börja jobba. Jag har ju alltid trott att det är ganska enkelt att vara sjuksköterska men så fel jag hade, det är ju vi som måste kolla patienten så att inte något händer och meddela läkaren. Lite scary men sjutton vad jag ska plugga!




En bild från vår klassfest, detta är LInda och jag.




En bild på Werner som älskar kojor.




En lite suddig bild på vi tre i familjen. Så här ser det ut nästan varje kväll.




Detta är en asgod macka, den rekomenderas. Grillad kyckling, avocado och keso.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du måste hålla igång med uppdateringar kvinna! Ta med kamera ikväll så ska vi se till att du har många fina bilder att lägga upp på bloggen imorogon ;)

2009-02-27 @ 08:40:20
URL: http://sandraehrnholms.blogg.se/
Postat av: Margit

Härliga, fina katter Du har! Vi har 2 st också. Tessie som är sköldspaddfärgad o Linus som är "gul"

2009-02-28 @ 22:38:37
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0