Spara vs slösa.

Nu har jag blivit inspirerad. Tittade som vanligt på Oprah nyss och de pratade om hur man skulle göra nu när det inte är goda tider. Jag märker ingenting över att det är dåliga tider men eftersom jag går på studiebidrag så är det alltid välkomnat med tips. En tjej som hade börjat ta tag i sitt sparande började med att dra ut alla kontakter som hon inte använde hela tiden, så som tv:n och liknande och hon sparade 70 % av sin elräkning, så nu har jag dragit ur en massa apparater. Jag hade inte tänkt på att det drar energi även fast man inte använder dom, ganska dumt och naivt men ändå. Så i helgen ska jag och Mr.Pete diskuterade vad det är som gör att våra pengar försvinner. Vi ska nu nästa månad nämligen börja betala räkningarna tillsammans.

Det var äen en mamma som hade fyra barn, som inte betalade mer än 35 kr på middag, då det även räckte till lunchlåda. det var även nyttig mat med grönsaker och liknande. Det är starkt, hur sjutton gör dom. Nu när jag blir frisk så ska jag verkligen sätta igång och tänka ekonomiskt, även kanske börja panta, många bäckar små som min sambo alltid säger.

Inatt somnade jag med Werners tassar runt mitt huvud, med hans huvud vilande på mitt. Det var hur mysigt som helst. jag vaknade dock kl 03 av att feberringningar i öronen och huvudet dunkade som aldrig förr. Det var längesedan jag var så här förkyld, det är väldigt bra att man råkar ut för en sån här grej ibland, man uppskattar väldigt då man blir frisk sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0