Dirtycat.

Jo, jag vet jag tjatar otroligt mycke om min katt, men nu är det så att han är min närmaste. Han sover med mig på nätterna, han ligger bredvid mig hela dagarna och har är så där härligt hårig. Så nu tänkte jag tjata lite till.

Jag har kallat Werner många saker, men här kommer ett till smeknamn snuskWerner. Ni vet som kattungar gör när dom äter från mamman, dom mystrampar, detta gör Werner, han mystrampar och när han väl har satt igång kan inget stoppa honom och detta är inget som man vill göra heller, han har ju faktiskt temprament. Nå väl, han brukar alltid trampa på mitt bröst innan han ska lägga sig ner på mig. Nu har han börjat dragit ner min tröja med sina klor. Jaha? Ska han börja få ta sig samma rättigheter som Pete. Nej, jag skulle inte kunna tro det, men vad kan man göra han är ju bara för söt. Men jag kan bara inte sluta tänka att det är en gammal snuskgubbe som föds om till min katt. Det är väl inte helt otroligt? Sandra berättade att de någonstans i Afrika arresterat en get för de trodde att geten var en människa. Så min katt är kanske besatt?! Fast o andra sidan kanske jag har livlig fantasi. När jag var liten trodde jag under ett strömavbrott när jag höll min kära Misse att han hade blivit besatt av djävulen och sen dess har jag aldrig kunnat titta på honom med samma ljus igen.




Fast han ser kanske inte ut som någon gammal gubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0