Sushi = självömkan?

Idag var det en väldigt speciell dag. Jag jobbade nämligen halvgratis, detta är inte alls ofta förekommande i min värld, men det som jag aldrig kunnat ana var att jag skulle få halvskit för det. Detta tycker jag är mycket intressant. Om jag ägde ett företag, och en nyanställd jobbade gratis bara för att hon ville lära sig mer, skulle jag aldrig i min värld halvt skämtsamt skälla ut henne för just detta. Det jag blev utskälld över också var en skitsak, som då jag inte skulle prioritera om jag var i dennes skor. I alla fall så slutade jag därför dagen med att åka till världens bästa sushiplace. Väl där tänkte jag att jag skulle slå på stort och handla den största med femton bitar, det vore ju välldans smaskigt att ha kvar några till frukost imorgon tänkte jag. Visst, nu sitter jag är proppmätt med en tom tallrik. Detta har gjort att jag inte riktigt litar på mig själv längre. 

Innan jag åkte hem så svängde jag förbi Alnö för att hämta upp några smågrejer. Jag stannade i alla fall och tankade... Here it goes. Förresten så är jag den kursiva texten. 

-Hej, jo jag har tankat också (köpte även en tidning).
-Jag såg det, jävlar apparaten är trasig så jag du får skriva på istället. 
-Ja, det är lugnt, vill du ha legitimation?
-Nej då, du ser inte så kriminell ut. 
-Haha, det var den snällaste komplimangen jag fått idag.
-Det tror jag då absolut inte. 

Så därifrån gick jag och flinade. det märks att det har blivit vår. Alla blir lite snällare då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0