Perspektiv.

Jag undrar när saker och ting klarnar, om det finns någon viss ålder man måste nå för att få perspektiv.

Alla människor är gjorda av rutin och gamla mönster bryts inte lätt. Vilket uppenbaras i mitt liv just nu, detta gör mig förbannad. Att man aldrig bara kan luta sig tillbaka och följa med i vad som händer, utan att överanalysera varje litet steg. Att acceptera att andra människor inte fungerar lika dant. Jag är nog fruktansvärt egoistisk när jag tror att alla måste agera som jag vill att dom ska för att jag ska försöka att förstå, varför kan jag bara inte försöka att förstå dom. Det är sant det som sägs, att man alltid lär sig något nytt. Men att försöka ändra sig efter det nya som man lärt sig är svårare.

Jag har nu varit ledig i två dagar efter varandra, detta har lett till att jag har haft för mycket tid att tänka. Livet går snart tillbaks till det normala och detta brukar betyda en överhettad hjärna på Biltema.

Nu ska jag snart sussa i min 27 gradiga lägenhet under mitt duntäcke.

Just ja, jag glömde kanske skriva att jag är jävligt glad. För det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0