Trötthet.

Gud vad jag är färdig som människa, min kropp är alldeles för seg för att orka kliva upp klockan åtta på morgonen. Igår var Sandra här en sväng och äntligen så kom vi igång med vårat resultat, fast det kändes inte så där på pricken bra men det får allt bli som det blir. Vi skickade även in vårt syfte.

Innan vi körde igång igår så blev vi bara tvungen att diskutera killvanor. Varenda flicka i ett förhållande som jag har pratat med det här om har samma problem, det är helt otroligt. Vi diskuterade deras lathet eller i ett finare ord, deras oförmåga att tänka. Varför är det så att killens bästa kompis heter dator? Och varför är det så att när något jobbigt kryper sig på så som att tvättkorgen svämmar över med kläder, disken luktar apa, att det stor en stor plastpåse i hallen med gamla glasflaskor som måste tas ut, att det har kommit fram nya husdjur så som dammråttor, att det ligger en hel hög tidningar som måste sorteras och att det är asskitigt på toaletten, så ser dom inte vad som behöver göras!? Och varför är det så att pojkar behöver påminnelse till allt möjligt? Varför behöver inte jag det? Detta är ett fenomen. Men till den stora frågan: vad i helvete ska man göra åt det? Sandra och jag kom fram till att man skulle lämna allt framme, tills det luktar unket och de har slut på rena kläder. Men som när jag pratade med min mor i telefonen om just samma problem sa hon Lilla gumman, jag har haft ett hål i väggen i snart tre år. Så länge vill jag inte vänta på att nåt ska göras.

Om jag vet att det måste göras något tråkigt som att badrummet behöver städas så gör jag det först så att jag får det gjort och sen gör jag något roligt. De flesta pojkar är helt tvärt om. Jag har kommit fram till att jag är en curlingsambo.

Så vad ska man göra åt det? Jag får panik. Jag vill inte leva mitt liv som en mamma åt min sambo.

Låt mig tillägga att jag inte drar alla pojkar över en och samma gräns, då skulle det bli världskrig. Och att jag är väldigt glad att det enda som vi diskuterar om i vårat föhållande är just om städning istället för andra dumma saker. Men jag vill ha nog! Man kan ju tänka sig att pojkar gör sånt som flickor helst inte vill göra typ som byta däck på bilen, men är det lika värt att göra det två gånger per år som att städa varje vecka? Jag är tveksam.

Imorgon åker vi till Umeå! :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Klockrent inlägg! Jag förstår inte heller.

Jag vet varför det alltid blir så att jag gör det i vårat förhållande. För att jag ORKAR inte se skiten. Så jag gör det och då kommer kommentaren "ah men jag tänkte ju göra det men du har redan gjort det" typ. Jag har testat att skita i att städa/diska ett par gånget, med förhoppningen att han ska se hur skitigt det är/blir och ta tag i det. Men icke. Jag hinner lessna innan. Som tur är så städar vi ganska ofta tillsammans. För att jag tvingar honom :)

2008-12-30 @ 10:23:53
URL: http://lifeaslouise.blogspot.com
Postat av: Mickis

Haha vad rolig du är Cissi! Hoppas du inte har rätt om ALLA killar...Jag kommer inte palla, så pedant som jag är, haha.



Gott nytt år vännen! Puss

2008-12-31 @ 11:07:19
URL: http://michaeladeler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0