Skepp o´hoj!

Äntligen börjar det ordna upp sig med skolan. Det är inte som när man var mindre, när man blev tilldelad en bok för varje ämne och att man till och med fick skriva i "lånade" böcker. Jag saknar den tiden. Nu måste man verkligen vara vuxen, leta ut var man ska gå första dagen, skaffa all kurslitteratur, passerkort och kompisar. Shit, nu måste jag skaffa kompisar, nu måste jag skaffa kompisar!! Jag ska nu bor här i tre år, så jag måste ju ha någon att umgås med. This is the shit. Men och andra sidan så är jag en gammal byjänta som inte hade så mycket umgänge i ung ålder, fredagskvällarna bestod ofta av räkmackor med föräldrarna, kanske framför fångarna på fortet.

Idag har i alla fall den här jävla skiten med att sluta med allt beroendeframkallande börjat, ni vet vad jag menar. Jag är fruktasvärt lättirriterad och för första gången sen jag träffade Peter fick han ingen kram när han kom hem från jobbet, det är stort. Mest känner jag för att grina, eller varför inte stänka vatten på katten när han vägrar vara tyst. Jag vet, jag är en dålig människa.

Förresten, min syster andra barn ska heta Albin, är det inte underbart. Och hennes andra son och mitt sockergull fyller tre på fredag, hur är detta möjligt. Idag fick han en liten skada på fingret, enligt sig själv. Är det inte underbart.

Nu ska jag mysa ner mig under täcket, läsa bok och vänta på Pete.

Kommentarer
Postat av: LinusLina

Haha, har du slutat med snusen igen? jag har inte orkat än... Men jag ska göra ett försök att i alla fall vara helt nikotinfri till jul... På typ fyra månader måste jag väl klara det? Eller? :-/

Vad roligt med en Albin! Mycket bra namnval! Hoppas det går bra i skolan och att du hittat några vänner du kan vara med... ;-) PUSS!

2008-08-30 @ 14:29:58
URL: http://leoiseau.blogg.se/
Postat av: Josse

Hej kara van! Jag har en ny blogg =) jag ar mer aktiv an dig nufortiden =) vi ses snart!!! puss

2008-09-01 @ 09:57:04
URL: http://www.jossejossejosse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0